zaterdag 14 oktober 2017

Koninginne-etappe

Vanuit het vertrek van bivak gingen we direct richting de woestijn. Het eerste gedeelte was vooral steen, dat ging best wel vlot. Na controlepost 1 was het vooral los mul zand. Dan denk je dat je daar niet op fietsen valt, maar dat gaat dus wel. Op het losse zand zit een dun bruin laagje waardoor het prima gaat, maar als er één overheen is geweest raakt deze laag los. Nu ben ik niet de snelste en na 120 mountainbikers voor mij was de laag aardig kapot. Flink ploeteren dus, maar we zijn er doorheen gekomen. Uiteindelijk ook nog een lekke band door een eigen fout. Iets te onbenullig over een steen heen gereden met een “snakebite” als gevolg. Het laatste stuk van de dag was over asfalt. De tijd was inmiddels aardig verstreken en in het schemer de laatste 15 kilometers van de dag volbracht. Rond 19 uur binnengekomen, net voor het donker werd. Totaal 11,5 uur op de fiets, maar zeer tevreden. Nu weet ik waarvoor ik alles heb gedaan.

Ik heb besloten om mijn actie Stop! ALS voort te zetten. Het moet mogelijk zijn om 600 euro extra voor Stop! ALS binnen te halen. Zeshonderd euro omdat de Roc du Maroc ca. 600 km lang is. Heb je nog niet gegeven dan is dit nu je kans om het alsnog te doen. Heb je al gegeven, schroom dan niet om nogmaals te doneren. ALS moet de wereld uit! Vecht daarom met mij mee tegen de ziekte.

Doneer via: https://www.alsacties.nl/actie/henri-ververs-3

Gedurende de dag volgen waar ik ben? Live tracker

 
 

 

Geen opmerkingen: