woensdag 11 oktober 2017

Ambetante kinderen

Dat bivak is eigenlijk wel helemaal geweldig. Slapen met al die mensen, in al die blauwe tentjes in de ‘woestijn’. Om zes uur weer op, spullen bij elkaar zoeken in het donker en om acht uur starten. Het eerste gedeelte ging vanuit Alemdoun door een canyon van 4,5 kilometer. Daar reden we tussen twee bergen door in een rivierbedding, heel smal en ook nat. Het fietsen daar doorheen gaat prima, want je moet dan zoeken naar de sporen met fijn grind. Daarna volgde een klim van 10 kilometer met prachtige vergezichten en ook asfalt en weer een stuk onverhard tot het eerste controlepost bovenop de berg. Daar wordt gecontroleerd of iedereen nog op de goede route zit en kun je wat te eten en drinken. Het stuk naar controlepost 2 was compleet desolaat. Heel uitgestrekt, mooi landschap. Ook controlepost 2 was boven op een berg, stevig klimmen. Hierna volgde een vallei, door dorpjes heen, langs boomgaarden. Veel groen, wat redelijk uniek is in deze streek. Onze Belgische vriend heeft het altijd over ambetante kinderen. Ik had tot vandaag geen idee wat het betekende, maar nu wel. Die Marokkaanse kinderen kunnen heel vervelend zijn. Tot het gooien van stenen aan toe. De stenen vlogen ons letterlijk om de oren. Apart, maar 's lands wijs, 's lands eer. Het is sowieso een vreemde gewaarwording, soms is een dorp redelijk westers, maar de andere keer lijkt het wel de middeleeuwen. Er is helemaal niets en het lijkt wel of de tijd heeft stilgestaan. Hoewel het vandaag niet super ver was met in totaal 77 kilometer, was het toch weer een pittige dag door 1200 hoogtemeters. Morgen weer een stuk verder, maar ik voel me prima en geniet volop!

Ik heb besloten om mijn actie Stop! ALS voort te zetten. Het moet mogelijk zijn om 600 euro extra voor Stop! ALS binnen te halen. Zeshonderd euro omdat de Roc du Maroc ca. 600 km lang is. Heb je nog niet gegeven dan is dit nu je kans om het alsnog te doen. Heb je al gegeven, schroom dan niet om nogmaals te doneren. ALS moet de wereld uit! Vecht daarom met mij mee tegen de ziekte.

Doneer via:
https://www.alsacties.nl/actie/henri-ververs-3

Gedurende de dag volgen waar ik ben? Live tracker


 
 


 

Geen opmerkingen: